Cohort 21 – Syd


Fyll i intresseanmälan i länken nedan. Inkludera nummer på TFS:are om du önskar träffa en specifik person.

 

 

Först står kandidatens ämnesbehörighet.
Inom parentes visar vilka ämnen som kandidaten även kan undervisa i. 

1: Teknik (Matematik, NO-ämnen)
”Mitt mål är att bli en riktigt bra lärare. Jag har valt att bli en TFS:are för att kunna använda min ingenjörsutbildning i en bransch där jag får arbeta med människor och göra skillnad. Jag anser att en bra ledare kan motivera och inspirera”

2: Biologi (Övriga NO-ämnen, matematik, teknik)
”Det som driver mig och ger mig ännu mer vilja att bli en bra lärare är glimten i ögat jag ser hos eleverna när de förstår något jag förklarar. Jag får de här barnen, oavsett bakgrund, att tro på sig själva och den känslan är obeskrivlig. Just därför har jag valt att bli en TFS:are!”

3: Fysik/matematik (Övriga NO-ämnen, teknik)
”Jag vill använda min passion för fysik, matematik och undervisning till något som är meningsfullt för andra människor och som kan skapa ett mer jämlikt samhälle”

4: Engelska (SvA)
”Jag har valt att gå Ledarskapsprogrammet för att jag vill se till att elever blir sedda. Min önskan är att kunna främja trygghet och studiero i klassrummet så att fler elever kan nå sina mål. Dessutom vill jag förstärka individbaserad undervisning samt skapa ett gemensamt fokus”

5: Teknik/matematik/fysik (Övriga NO-ämnen)
”Att få lära ut och hjälpa människor att utvecklas är något av det bästa jag vet. Den drivkraften vill jag ta med mig in i klassrummet för att skapa engagemang och en vilja att lära sig nya saker hos eleverna. Det ska vara roligt att gå i skolan”

6: Teknik/kemi/matematik (Övriga NO-ämnen)
”Jag känner ett stort engagemang för ungdomars utbildning och utveckling, och jag vill bidra till att fler elever hittar glädjen och motivationen inom matematik och NO, oavsett bakgrund. Jag vill vara en positiv kraft i klassrummet som uppmuntrar och utmanar, utifrån olika behov och förutsättningar”

7: Svenska (SvA, engelska, franska)
”Att få arbeta med människor och med kunskap mot ett samhälle där alla kan få tillgång till den framtid som de drömmer om gjorde Ledarskapsprogrammet till ett naturligt val för mig”

8: Biologi (Övriga NO-ämnen, matematik, teknik)
”Jag vill se till att alla barn känner trygghet i skolan genom att jag kan vara en positiv förebild och en inspirerande lärare som engagerar eleverna, förstärker deras nyfikenhet och tro på sig själva”

9: Teknik (Matematik, NO-ämnen)
”Jag ser TFS som ett självklart val för mig och min förhoppning är att jag ska kunna inspirera barn att utvecklas. Inspirerande människor har hjälpt mig att ta mig fram i livet och nu är det min tur att försöka göra samma sak för andra”

10: Svenska/engelska (SvA)
”Jag sökte till TFS för att jag länge haft en växande önskan om att omsätta mina teoretiska kunskaper i praktik där de behövs som mest. I undervisningsmötet händer något av det mest spännande jag har varit med om – det vill jag utveckla och använda mig av i skolan”

11: Engelska (Bild)
”Ledarskap bör enligt mig vara en grundpelare i en lärares pedagogiska grund, och för mig var möjligheten att delta i Ledarskapsprogrammet därför perfekt. Jag vill vara med och hjälpa våra barn att få rätt förutsättningar för att skapa en produktiv framtid för sig själva och för varandra”

12: Teknik (Matematik, NO-ämnen)
”Ungdomars erfarenhet av skolan har stor betydelse för oss alla. Jag tror på den inneboende potentialen i alla människor, förutsatt att viljan och ambitionen finns eller väcks till liv. Att vilja och våga tro på sig själv kräver ofta stöd och ledarskap; jag tror mig ha förmågan att ge det”