Cohort 21 – Väst


Fyll i intresseanmälan i länken nedan. Inkludera nummer på TFS:are om du önskar träffa en specifik person.

 

 

Först står TFS:arens ämnesbehörighet och inom parentes
vilka ämnen TFS:aren även kan undervisa i.

1: Svenska (Engelska, tyska, bild)
”Jag har alltid trott att lärare är det ultimata yrket för mig. Där kan jag utvecklas samtidigt som jag hjälper andra att utvecklas. Ett yrke där jag kan göra skillnad – på riktigt. Detta längtar jag efter!”

2: Engelska (Svenska)
”Jag vill att alla barn ska få samma chans och lika förutsättningar för att skapa en bra framtid. Jag vill vara med och bidra till detta genom att vara med i skapandet av en likvärdig skola och hjälpa alla elever att utvecklas på sin nivå”

3: Matematik/teknik (NO-ämnen, engelska)
”Att bli lärare genom TFS innebär att jag kommer snabbare ut i verkligheten. Att dessutom få möjligheten att göra en insats där den behövs som mest ser jag som oerhört positivt. Min ambition är att se varje barns behov, ge dem verktyg för att förstå och därigenom stärka deras självförtroende”

4: Teknik/matematik (NO-ämnen)
”Jag vill bygga långvariga relationer, utöva bra ledarskap och agera förebild för elever så att de kan motiveras, få stöd och utbildas med en god grund för resten av livet. Med programmet och mitt nya karriärsval vill jag utmana mig själv till att bli en bra lärare och göra skillnad på riktigt”

5: Teknik (Matematik, NO-ämnen, träslöjd)
”Jag vill med min erfarenhet, kunskap och kompetens ge tillbaka till ungdomar. Jag vill hjälpa och stötta till utveckling och framgång för ökad självkänsla och självförtroende. Jag vill vara med och bidra till en skola där alla kan utvecklas och få med sig kunskaper att glädjas åt.”

6: Teknik/kemi (Matematik, övriga NO-ämnen)
”Att undervisa är bland det roligaste och mest givande jag har provat på. Genom TFS hoppas jag kunna inspirera och motivera barn som initialt kanske inte tror på naturvetenskap eller att matematik är något för dem, till att få dem att se det roliga och intressanta med dessa ämnen”


7: Teknik/matematik (NO-ämnen, engelska)
”Min egen tid i grundskolan var oinspirerande och jag missade nästan gymnasiet. I gymnasiet inspirerade lärarna mig och betygen gick snabbt upp. Jag vill inspirera mina elever genom att ta fasta på elevernas egna frågor kring samhälle och liv i relevans till deras ämne”

8: Kemi/biologi (Övriga NO-ämnen, matematik, teknik)
”Det roligaste yrke som finns är att lära ut och se elevers självförtroende växa. Som biotekniker har jag mycket kunskaper som jag älskar att dela med mig av, och jag tror att alla barn kan. Det är därför jag sökte till TFS – för att se barn utvecklas och själv utvecklas med dem”

9: Biologi (NO-ämnen, matematik, teknik, engelska)
”Jag vill att fler ungdomar ska tycka att naturvetenskap är intressant och roligt. Mitt mål är att vara den där inspirerande läraren som jag själv hade först i gymnasiet och sedan på universitet. Jag vill inspirera fler att vilja läsa vidare och lära sig mer”

10: Matematik/fysik (Övriga NO-ämnen, teknik)
”Min egen studieresa kunde ha blivit mycket enklare om jag hade haft en förebild som inspirerade mig och gav tips i mina studier. Eftersom jag inte hade någon förebild vill jag vara en för andra!”

11: Teknik, matematik, fysik (Övriga NO-ämnen, idrott- och hälsa)
”Jag har alltid velat göra skillnad och som lärare vill jag vara mitt bästa jag i förmåga att lära ut. Jag har blivit rekommenderad TFS från tidigare kollegor som genomfört programmet och gett en positiv bild”


12: Teknik, kemi (Övriga NO-ämnen, matematik)
”Jag älskar att undervisa och att lära av barn. Jag har haft turen att ha haft några underbara lärare och fotbollstränare och vill nu ge tillbaka till ungdomar”

13: Biologi (Övriga NO-ämnen, matematik, teknik)
”Jag vill bidra till varje elevs rätt till att uppfylla sin potential. Det är extremt givande att hjälpa någon att förstå och tillämpa naturvetenskap, och jag vill bli en lärare som gör skillnad för eleverna. Utöver detta ser jag programmet som ett fantastiskt sätt att utveckla ledarskapsförmågor!”